Strona główna  
   
  Plan lekcji  
   
  Historia szkoły  
   
  Dokumenty szkoły  
   
  Zasady rekrutacji  
   
  Profilaktyka  
   
  Nauczyciele  
   
  Samorząd Uczniowski  
   
  Rada Rodziców  
   
  Kierunki i wychowawcy klas  
   
  Kalendarz roku szkolnego  
   
  Kalendarz imprez i uroczystości  
   
  Olimpiady, konkursy, zawody  
   
  Koła zainteresowań  
   
  Absolwenci  
   
  Matura  
   
  Egzamin zawodowy  
   
  Osiągnięcia uczniów  
   
  Patronaty i współpraca  
   
  Współpraca z zagranicą  
   
  Projekt "Newton też był uczniem"  
   
  Europejskie projekty edukacyjne  
   
  Comenius REGIO  
   
  Klub Europejski Douzelage  
   
  Wolontariat  
   
   
   
  Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy  
   
  Gazeta szkolna "WIÓRY"  
   
  Super Klasa  
   
  Sport  
   
  Informacje dla rodziców  
   
  50 lat Liceum Ogólnokształcącego  
 
 
     
 

ul. Dworcowa 3
74 - 500 Chojna

www.zsp1chojna.pl
zsp1chojna@o2.pl

tel./faks 091 414 20 29


 
 
PATRONATY - WSPÓŁPRACA
 
   
     
 
ZUT
 
     
   
     
 
 
     
     
 
 
     
     

 


     
 

Projekt „SZKOŁA NOWYCH TECHNOLOGII”
w ramach programu Microsoft Partners in Learning

 

W roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Chojnie przystąpił do projektu „Szkoła Nowych Technologii”, który jest częścią międzynarodowego programu Microsoft Partners in Learning, znanego w Polsce pod lokalną nazwą Partnerstwo dla przyszłości.




W projekcie uczestniczyli uczniowie klas I, II, III technikum informatycznego. 5 marca 2012 r. odbyły się wykłady przeprowadzone przez studentów II roku Informatyki na Wydziale Elektrotechniki, Informatyki i Telekomunikacji w Zielonej Górze – Angelikę Piątkowską, Tomasza Rokickiego, którzy należą również do zarządu koła naukowego UZ.NET.
Tematyka wykładów obejmowała:

  • Programowanie urządzeń mobilnych z systemem Windows Phone
  • Tworzenie rozwiązań webowych przy użyciu HTML5
  • Tworzenie stron internetowych
  • Programowanie kontrolera Kinect
  • Usługi Windows Live

Na początku uczniowie zostali  zapoznani z możliwościami usług Windows Live oraz jakie produkty wchodzą w jego skład m.in. - Live Mesh, Hotmail, SkyDrive, Messenger, Galeria fotografii, Movie Maker, Mobile.
Studenci omówili program DreamSpark, który umożliwia dostęp do narzędzi technologicznych Microsoft, zainteresowani uczniowie mogą pobierać z witryny DreamSpark określony zestaw narzędzi projektowych i programistycznych oraz zestaw kluczy licencyjnych. Oprogramowanie udostępnione jest do użytku edukacyjnego, niekomercyjnego. Daje to ogromne możliwości uczniom zainteresowanym technikami programistycznymi. 



Ciekawe okazały się aplikacje Office Web Apps w usłudze Windows Live SkyDrive, które umożliwiają wyświetlanie i edytowanie w przeglądarce dokumentów pakietu Office w dowolnym miejscu, w którym dostępne jest połączenie internetowe, czyli nie musimy na swoim komputerze instalować pakietu Office wystarczy korzystać bezpłatnie z usług Windows Live.
Interesujący okazał się temat z tworzeniem stron internetowych przy użyciu HTML5, wykorzystując nowe możliwości tego języka strona staje się ciekawsza i atrakcyjniejsza. Pani Piątkowska dokonała porównania wcześniejszej wersji języka HTML z najnowszą wersją 5.
W trakcie wykładów były organizowane mini konkursy, gdzie o udzieleniu prawidłowej odpowiedzi uczniowie otrzymywali firmowe gadżety w postaci piłeczek antystresowych.



Uczniowie mieli mnóstwo pytań i aby zaspokoić swoją ciekawość podchodzili do prowadzących na przerwach i dokładnie pytali o rozwiązania wykorzystywane podczas wykładów, pytali również o studiowanie na Wydziale Elektrotechniki, Informatyki czy jest trudno i jaki jest zakres materiału.
Na koniec uczniowie mogli przetestować działanie Kinect'a – to technologia przeznaczona dla konsoli Xbox 360, wykorzystuje ona czujnik ruchu, który śledzi całe nasze ciało podczas gry. Kiedy gramy,  Kinect, tworzy cyfrową wersję naszego ciała - gdy się poruszamy, albo podskakujemy, czujnik wykrywa ruch i umieszcza nas w grze. Możliwości Kinecta pokazał nam PanTomasz Rokicki.


 

Było wielu chętnych, ale tylko nieliczni mogli spróbować swoich sił w dwóch przykładowych grach.
Szkolenie nie odpowiedziało na wszystkie pytania uczniów, było zbyt mało czasu aby wyczerpująco wyjaśnić wszystkie zagadnienia związane  z prezentowanymi technologiami. Prowadzący osiągnęli jednak bardzo ważny cel. Rozbudzili ciekawość uczniów.

Kilka opinii  uczestników


Najciekawsza była dla mnie prezentacja możliwości HTML5, wprowadzone zmiany względem wersji 4.1 na pewno pomogą mi w tworzeniu własnych stron internetowych.
Paweł kl. I TI

Zajęcia były bardzo ciekawe, ale najbardziej zainteresowały mnie usługi Windows Live o których wcześniej nie miałem pojęcia, a teraz bez obaw wiem do czego te usługi służą. Bardzo ciekawy temat  był o Windows Phone 7 oraz jak można zarobić tworząc własne aplikacje. Kinect był bardzo fascynujący, ponieważ dowiedziałem się jak takie małe urządzenie może kierować nasz ruch. Bardzo mi się to podobało, wykład chociaż był długi nie był nudny, każdy kolejny temat studentów był ciekawszy.
Adrian, kl. I TI

Tematy były ciekawe np. darmowy dostęp do pakietu Office poprzez usługi Windows Live lub strony powstałe w HTML5 z pewnością je wykorzystam.
Maciej, kl. I TI

Uważam, że zajęcia były bardzo ciekawe. Informacje przydatne i wykorzystam choćby Windows Live.
Maciej, kl. II TI

 

 

 

 

 

LANGUAGE

Anglia Niemcy Węgry


LINKI

Centralna Komisja Egzaminacyjna

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna
w Poznaniu

Kuratorium Oświaty
w Szczecinie

Starostwo Powiatowe
w Gryfinie


Dziennik elektroniczny LIBRUS

 
 

GALERIA

 
     
 
 
     
     
   
     
   
     
   
     
 

 

 
 
Wszelkie Prawa Zastrzeżone 2007
ZSP Nr 1 w Chojnie