Strona główna  
   
  Historia szkoły  
   
  Dokumenty szkoły  
   
  Zasady rekrutacji  
   
  Profilaktyka  
   
  Nauczyciele  
   
  Samorząd Uczniowski  
   
  Rada Rodziców  
   
  Kierunki i wychowawcy klas  
   
  Kalendarz roku szkolnego  
   
  Kalendarz imprez i uroczystości  
   
  Olimpiady, konkursy, zawody  
   
  Koła zainteresowań  
   
  Absolwenci  
   
  Matura  
   
  Egzamin zawodowy  
   
  Osiągnięcia uczniów  
   
  Patronaty i współpraca  
   
  Współpraca z zagranicą  
   
  Europejskie projekty edukacyjne  
   
  Comenius REGIO  
   
  Klub Europejski Douzelage  
   
  Wolontariat  
   
   
   
  Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy  
   
  Gazeta szkolna "WIÓRY"  
   
  Super Klasa  
   
  Sport  
   
  Informacje dla rodziców  
   
  Kontakty z nauczycielami  
   
   
 

ul. Dworcowa 3
74 - 500 Chojna

www.zsp1chojna.pl
zsp1chojna@o2.pl

tel./faks 091 414 20 29


 
 
PATRONATY - WSPÓŁPRACA
 
   
     
   
     
 
 
     
     
 
 
     
     

 


     
 

W ramach projektu "Newton też był uczniem" członkowie Szkolnego Koła Naukowego uczestniczą w  ćwiczeniach, wykładach prowadzonych w szkole przez wykładowców z Uniwersytetu im. A. Mickiewicza  w Poznaniu oraz wyjeżdżają na zajęcia  do Poznania.

 

    Od września 2010 r. Liceum Ogólnokształcące w ZSP Nr 1  w Chojnie wspólnie z Uniwersytetem im. A. Mickiewicza w Poznaniu realizuje projekt pt. „Newton też był uczniem” – program akademickiego wsparcia szkolnego ruchu naukowego, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego . W projekcie tym udział biorą 24 szkoły z województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i  wielkopolskiego, które zostały wybrane przez Uniwersytet do współpracy, spośród 50 zgłoszonych w czasie otwartej rekrutacji. Liceum w Chojnie jest jedną z 8 szkół województwa zachodniopomorskiego.


W projekcie bierze udział 15 uczniów klas pierwszych, członków Szkolnego Koła Naukowego, którzy przez 3 lata będą realizować założenia projektu. Uczniowie pogłębiają swoje zainteresowania uczestnicząc w intensywnym programie zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez pracowników naukowych czterech wydziałów UAM - Wydziału Biologii,  Chemii, Fizyki oraz Matematyki i Informatyki, a także przez nauczycieli ZSP w Chojnie, specjalizujących się w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Zajęcia odbywają się według nowatorskiego programu, którego cechą jest spójne, interdyscyplinarne i przekrojowe ujęcie tematów łączących nauki matematyczno-przyrodnicze i informatyczne, skupiającego się na trzech hasłach przewodnich, wspólnych dla wszystkich przedmiotów: WODA, EKOSYSTEM, EWOLUCJA.


W ramach projektu odbywają się wykłady, ćwiczenia oraz warsztaty jedno- i pięciodniowe w laboratoriach i pracowniach naukowych na Uniwersytecie, gdzie uczniowie sami mogą eksperymentować, obserwować, stawiać i obalać kolejne hipotezy. Ważnym założeniem projektu jest doskonalenie następujących umiejętności: wyszukiwania informacji, planowania eksperymentów, analizy wyników, modelowania rzeczywistości, wyciągania wniosków i prezentowania wyników własnych badań i przemyśleń, a jednym z podstawowych celów jest rozbudzanie zainteresowania naukami matematyczno-przyrodniczymi i informatycznymi. Kontakt z nauczycielami akademickimi oraz możliwość korzystania z uniwersyteckich laboratoriów pozwala uczniom poczuć naukową pasję i poszerzyć horyzonty myślowe. ZSP w Chojnie, tak jak i inne szkoły biorące udział w projekcie, zostanie wyposażone w tablicę interaktywną oraz zestaw dydaktyczny do prowadzenia zajęć w szkole. W marcu szkoła otrzymała mikroskop „Primo Star” firmy Zeiss.


Do tej pory w ramach projektu odbyły się prowadzone w ZSP w Chojnie wykłady i ćwiczenia z biologii, chemii, informatyki, matematyki i fizyki. 11 lutego 2011 r. młodzież uczestniczyła w jednodniowych warsztatach, które odbyły się na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Warsztaty z chemii zapoczątkowały cykl zajęć jednodniowych. Kolejne warsztaty odbyły się 11 marca na Wydziale Matematyki i Informatyki oraz  1 kwietnia na Wydziale Biologii.  10 czerwca odbędą się zajęcia na Wydziale Fizyki. Podsumowaniem pierwszego roku trwania projektu będą pięciodniowe warsztaty letnie „Jestem naukowcem”, przeprowadzone w okresie 4 – 8 lipca na Wydziale Biologii.


Zajęcia w ramach projektu „NEWTON TEŻ BYŁ UCZNIEM” cieszą się zainteresowaniem członków Szkolnego Koła Naukowego. Opinie uczestników projektu są bardzo pozytywne. Mówią m. in. o przyjaznej atmosferze panującej podczas ćwiczeń, która sprzyja zdobywaniu wiedzy, o formie zajęć, która pozwala na rozwój ich kreatywnego, twórczego myślenia i wzrost zainteresowania nauką. Jest to dowód na to, iż zajęcia są odpowiednio dobrane do potrzeb i oczekiwań uczniów oraz spełniają założone cele.

Uważam, że projekt „NEWTON TEŻ BYŁ UCZNIEM”, w którym mam przyjemność uczestniczyć, jest niepowtarzalną okazją do zdobycia nowej wiedzy i doświadczeń, które mogą mi się bardzo przydać w życiu. Zarówno wykłady, jak i zajęcia z nauczycielami są wyjątkowo ciekawe, a odbywające się w Poznaniu jednodniowe warsztaty dają okazję by poczuć namiastkę studenckiego życia. Przebywając na uniwersytecie obcujemy ze środowiskiem, którego nie mielibyśmy raczej okazji poznać w inny sposób, dzięki temu łatwiej będzie nam się odnaleźć, gdy sami będziemy już studiować. Przeprowadzanie różnorakich doświadczeń pozwala zrozumieć i przyswoić sobie wiedzę dużo szybciej niż poznawanie jej jedynie w teorii. Jestem bardzo zadowolony mogąc być członkiem tego projektu.


Michał Jarząb

 

Projekt "Newton też był uczniem" ukazał mi naukę z innej perspektywy, daje nowe możliwości. Wyjazdy na Uniwersytet Adama Mickiewicza to coś nowego, ciekawego, zostajemy wprowadzeni w następny etap naszego życia. Z projektu i wynoszonej wiedzy jestem bardzo zadowolony, ponieważ wiem, że zdobyte informacje przydadzą mi się w życiu. Największe wrażenie zrobiły na mnie zajęcia dotyczące matematyki. Jest to przedmiot, z którym najprawdopodobniej będzie związany mój zawód.

Patryk Lorenc


Udział w projekcie „Newton też był uczniem” daje nam więcej możliwości rozwijających i kształcących. Na wykładach, jak i na zajęciach praktycznych, zdobywamy wiele informacji, które pomagają nam w zrozumieniu tego, co robimy na lekcjach. Szczerze mówiąc to pierwszy raz biorę udział w takim projekcie i jestem bardzo zadowolony nie tylko z wiedzy, którą zdobywam, ale także z poznawania czegoś nowego, ciekawego. 

Maciej Szajnowski

Uczestnictwo w projekcie takim, jak „Newton też był uczniem” jest dla uczniów ambitnych i chętnych do pogłębienia swojej wiedzy szansą na spełnienie marzeń.  Zajęcia z nauczycielami i wykładowcami akademickimi diametralnie różnią się od zwykłych lekcji w szkole. Pozwalają spojrzeć na naukę w zupełnie inny sposób, czynią z nas „odkrywców”. Warsztaty w Poznaniu były dla mnie  zupełnie nowym, zaskakującym doświadczeniem. Nie sądziłam, że potrafię zaprogramować robota, a jednak dzięki porozumieniu i współpracy nasza grupa podołała temu zadaniu. Za nami godziny wykładów oraz dwa wyjazdy na UAM, a ja (podobnie jak reszta zespołu) nie mogę doczekać się kolejnej porcji wiedzy, która z pewnością pomoże mi otworzyć kolejne okna na świat.

Dominika Krzosek


Projekt "Newton też był uczniem" pozwala na oderwanie się od codziennej nauki. Pozwala mi poszerzyć swoją wiedzę z zakresu matematyki, chemii, fizyki i biologii. Jest również okazją do zapoznania się z uniwersytetem, na którym w przyszłości chciałabym studiować.

Paulina Soska

Uczestnictwo w projekcie „Newton też był uczniem” jest naprawdę fascynującym doświadczeniem. Nowe informacje zdobywane podczas wykładów prowadzonych przez nauczycieli akademickich są interesujące. Dzięki wyjazdom na UAM mogę poczuć się jak studentka. Pomoże mi to w przyszłości lepiej dostosować się do rozkładu dnia na studiach. Fascynujące ćwiczenia, na których prowadzimy doświadczenia i eksperymenty. Możemy osobiście uczestniczyć w wydawałoby się skomplikowanych procesach, które gdy je wykonujemy stają się prostsze i jaśniejsze. Dzięki temu lepiej poznajemy nasz świat.      

Adrianna Kowalczyk

Dzięki współpracy naszej szkoły z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zyskujemy bardzo wiele. Przyjeżdżający do nas wykładowcy w interesujący sposób przekazują nam wiedzę, rozbudzają naszą wyobraźnię, zaciekawiają. Podczas warsztatów na poszczególnych wydziałach możemy przez jeden dzień czuć się jak prawdziwi studenci. Podczas jednej wizyty czeka nas- 1,5 godzinny wykład oraz 3 - godzinne ćwiczenia w uniwersyteckich pracowniach i laboratoriach. Ostatnim razem odwiedziliśmy Wydział Matematyki i Informatyki. Głównym tematem zajęć były zbiory rozmyte, a w trakcie ćwiczeń wraz ze studentami z miejscowego Koła Robotyki tworzyliśmy urządzenia, którymi następnie mogliśmy sterować dzięki komputerom, zmieniając ich moc i prędkość. Dzięki temu wiemy, że nauka wcale nie musi być nudna, uczyć możemy się także przez zabawę.
Uważam, że zgoda na udział w tym projekcie była bardzo dobrą decyzją. Dzięki temu możemy poznać życie na studiach, które czekają nas już za dwa i pól roku i również zdobyć wiedzę wykraczającą poza program szkolny.

Milena Kłapouch

 

Newtonowskie spotkania poszerzają moją szkolną wiedzę z przedmiotów ścisłych. Zagadnienia, które przekazują nam nauczyciele, często bywają dopełnieniem tematów zajęć lekcyjnych. Wyjazdy na Uniwersytet Adama Mickiewicza uczą i integrują. Najważniejsze są dla mnie ćwiczenia praktyczne, z których staram się wynieść jak największą wiedzę.

Marta Majchrzyk

 

 

 

 

 

 

 

 

LANGUAGE

Anglia Niemcy Węgry


LINKI

Centralna Komisja Egzaminacyjna

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna
w Poznaniu

Kuratorium Oświaty
w Szczecinie

Starostwo Powiatowe
w Gryfinie


Dziennik elektroniczny LIBRUS

 
 

GALERIA

 
     
 
 
     
   
     
   
     
   
     
 

Festiwal Piosenki Angielskiej

 
 
Wszelkie Prawa Zastrzeżone 2007
ZSP Nr 1 w Chojnie