Strona główna  
   
  Historia szkoły  
   
  Dokumenty szkoły  
   
  Zasady rekrutacji  
   
  Profilaktyka  
   
  Nauczyciele  
   
  Samorząd Uczniowski  
   
  Rada Rodziców  
   
  Kierunki i wychowawcy klas  
   
  Kalendarz roku szkolnego  
   
  Kalendarz imprez i uroczystości  
   
  Olimpiady, konkursy, zawody  
   
  Koła zainteresowań  
   
  Absolwenci  
   
  Matura  
   
  Egzamin zawodowy  
   
  Osiągnięcia uczniów  
   
  Patronaty i współpraca  
   
  Współpraca z zagranicą  
   
  Europejskie projekty edukacyjne  
   
  Comenius REGIO  
   
  Klub Europejski Douzelage  
   
  Wolontariat  
   
   
   
  Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy  
   
  Gazeta szkolna "WIÓRY"  
   
  Super Klasa  
   
  Sport  
   
  Informacje dla rodziców  
   
  Kontakty z nauczycielami  
   
   
 

ul. Dworcowa 3
74 - 500 Chojna

www.zsp1chojna.pl
zsp1chojna@o2.pl

tel./faks 091 414 20 29


 
 
PATRONATY - WSPÓŁPRACA
 
   
     
   
     
 
 
     
     
 
 
     
     

 


     
 

Ostatnia wizyta w Sherborne w ramach projektu

„Różnice motorem zmian” z programu Comenius Regio.

 

            W dniach 26-29 marca 2011 r. członkowie zespołu ds. Comenius Regio  z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Chojnie, delegacja Starostwa Powiatowego w Gryfinie oraz członkowie chojeńskiego Stowarzyszenia Douzelage odwiedzili Sherborne  w Anglii.
Celem wizyty  była możliwość   zapoznania się kolejnej grupy osób   z angielskim   systemem edukacji  oraz  sposobami   i metodami zarządzania placówkami oświatowymi przez władzę lokalną w Anglii.


Uczestnicy wyjazdu mieli okazję zwiedzenia Learning Center. Jest to miejsce, do którego przychodzą dzieci i młodzież  w wieku od 5 do 16 lat, które z różnych względów nie  uczęszczają do szkoły np. z powodu trudności edukacyjnych, braku motywacji do nauki  czy niedostosowania społecznego.  Centrum pomaga im zdobyć  umiejętności, pozyskać zaufanie do nauczycieli oraz zdobyć kwalifikacje. Nauczyciele w pracy z uczniami różnymi sposobami minimalizują złe zachowania oraz rozpoznają i nagradzają dobre. Centrum oferuje pełen program nauczania, który jest dostosowany do indywidualnych potrzeb   młodego człowieka. Pobyt tam jest traktowany jako pewien etap w pokonywaniu trudności.


Dla około 30% wychowanków pobyt w Learning Centre jest realną szansą powrotu do tradycyjnego systemu edukacji. Bardzo ważną rolę odgrywają nauczyciele i pedagodzy, którzy różnymi metodami motywują młodzież do nauki.


Uczestnicy spotkania  mieli okazję  poznać historię chłopca, który z powodu zaburzeń w zachowaniu został usunięty ze szkoły. Podczas pobytu w Learning Center otrzymał właściwą pomoc i zainteresowanie oraz dostosowanie  materiału do własnych możliwości. Zaprocentowało to ukończeniem przez niego studiów prawniczych.


Kolejnym punktem programu było zwiedzenie szkoły Gryphon School w Sherborne, do której uczęszcza około 1600 uczniów w wieku 11-18 lat. Gryphon School, to nowoczesna, znakomicie wyposażona placówka, umożliwiająca uczniom rozwijanie zainteresowań  oraz  zdobywanie osiągnięć w nauce dzięki doskonale wyposażonym pracowniom szkolnym.  Po niedawnej kontroli OFSTED – Urzędu ds. Standardów w Edukacji, Gryphon School otrzymała ocenę szczególnie wyróżniającą, którą otrzymuje tylko 10% ocenianych w Anglii szkół. Program nauczania w szkole jest wzbogacony przez bardzo popularne i różnorodne zajęcia pozalekcyjne, które znacząco wpływają na rozwój osobisty uczniów.
Dyrektor szkoły podczas konferencji wskazał priorytety, dzięki którym placówka otrzymała wyróżnienie. Wśród nich jako najważniejsze wymienił:  polityka równości szans, silne partnerstwo szkoły z rodzicami, dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości ucznia oraz szczególna troska o dzieci z dysfunkcjami, autyzmem, zaburzeniami zachowania oraz niedostosowane społecznie. Przedstawione zostały rozwiązania stosowane w sytuacjach problemowych na terenie placówki. Tematem przewodnim konferencji były możliwości pracy z uczniem trudnym i niedostosowanym społecznie oraz sposoby finansowania szkoły przez władze samorządowe w hrabstwie Dorset.


W angielskim systemie edukacji  jednym z priorytetów  jest ochrona ucznia przed wykluczeniem społecznym oraz wyrównywanie szans dzieci i młodzieży. W miarę możliwości uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są aktywnie angażowani na odpowiednim poziomie.


Podczas wizyty jej uczestnicy mieli  okazję zwiedzić niezapomniane miejsca m.in. miasto West Bay położone nad morzem. Dzięki przepięknej wiosennej pogodzie można było podziwiać wybrzeże Jurassic Coast, które jest wpisane do Światowego Dziedzictwa UNESCO. Ostatniego dnia pobytu zwiedzono miasto Bath położone w dolinie rzeki Avon, gdzie do dziś zachowały się rzymskie łaźnie i świątynie Aqua Sulis. Bath w 1987 roku uzyskało status miejsca  Światowego Dziedzictwa  UNESCO.


Wizyta w ramach projektu „ Różnice motorem zmian” z programu Comenius Regio stała się cenną wskazówką, jakich dokonywać zmian w naszej szkole, a także upewniła, że wprowadzone do tej pory w szkole innowacje i rozwiązania zwiększają nasz potencjał oraz ofertę edukacyjną.

 

 

 

 

 

 

 

LANGUAGE

Anglia Niemcy Węgry


LINKI

Centralna Komisja Egzaminacyjna

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna
w Poznaniu

Kuratorium Oświaty
w Szczecinie

Starostwo Powiatowe
w Gryfinie


Dziennik elektroniczny LIBRUS

 
 

GALERIA

 
     
 
 
     
   
     
   
     
   
     
 

Festiwal Piosenki Angielskiej

 
 
Wszelkie Prawa Zastrzeżone 2007
ZSP Nr 1 w Chojnie