Spotkanie ze studentami, członkami Koła Historii Wojskowości Uniwersytetu Szczecińskiego
17 grudnia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Chojnie odbyło się spotkanie ze studentami, członkami Koła Historii Wojskowości Uniwersytetu Szczecińskiego pod opieką dr Dariusza Wybranowskiego oraz Radosława Skryckiego. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie klasy I c o profilu społeczno-wojskowym wraz z wychowawcą mgr Markiem Bednarzem. Celem wizyty było przybliżenie uczniom ogólnych informacji na temat działalności Instytutu Historii i Stosunków Międzynarodowych poprzez, co zrobił dr Radosława Skryckiego w krótkim wykładzie. W dalszej części spotkania z prezentacjami multimedialnymi wystąpili studenci US. Tematyka wykładów była bardzo zróżnicowana dodatkowo ubarwiona źródłami ikonograficznymi w postaci zdjęć, rysunków oraz obrazów stosownych do przekazywanej treści. Można było dowiedzieć się o zagadnieniach będących tematem rozważań studentów oraz sposobach ich realizacji m.in. udziale w konferencjach naukowych, wyjazdach do miejsc związanych z historią oręża polskiego
(wprost ze szkoły studenci z opiekunami udali się na cmentarz wojenny w Siekierkach) czy też udziale w rekonstrukcji historycznej związanej z tematem 12 Pułku Ułanów Podolskich, jednostki historycznej, której tradycje kultywuje 12 Dywizja Zmechanizowana w Szczecinie.
Ponadto poruszono tematykę malarstwa rewolucyjnej Francji, której przedstawiciel Jacques-Louis Dawid został nazwany przez Napoleona oficjalnym malarzem nowego ustroju. Zaprezentowane zostały jego obrazy jak Przysięga Horacjuszy czy Śmierć Marata wraz z objaśnieniami dotyczącymi ich symboliki. Przedstawione zostały także informacje dotyczące przyczyn wybuchu rewolucji francuskiej.
Ostatni wykład, to egzotyka jeśli chodzi o tematykę, dotyczył bowiem historii Japonii, a konkretnie Samurajów. W krótkiej formie zostały przedstawione kolejne etapy rozwoju tej grupy społecznej na przestrzeni wieków od VII w. do momentu tzw. Przewrotu samurajów w 1868 czyli likwidacji formacji. Uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali wykładów, które stanowiły uzupełnienie ich wiedzy oraz ciekawym urozmaiceniem odbywających się w szkole zajęć.
|