Wizyta studentów i pracowników Instytutu Historii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Szczecińskiego
17 grudnia odbyło się spotkanie ze studentami Uniwersytetu Szczecińskiego, członkami Koła Historii Wojskowości, którzy przyjechali do nas pod opieką dr Dariusza Wybranowskiego oraz Radosława Skryckiego. W spotkaniu ze strony szkoły uczestniczyli uczniowie klasy I c o profilu społeczno-wojskowym wraz z wychowawcą mgr Markiem Bednarzem. Celem wizyty było przybliżenie uczniom ogólnych informacji na temat działalności Instytutu Historii i Stosunków Międzynarodowych poprzez mini wykład dr Radosława Skryckiego. W dalszej części spotkania z prezentacjami multimedialnymi wystąpili studenci US. Tematyka wykładów była bardzo zróżnicowana, dodatkowo ubarwiona źródłami ikonograficznymi w postaci zdjęć, rysunków oraz obrazów adekwatnymi do przekazywanej treści. Można było dowiedzieć się o zagadnieniach będących tematem rozważań studentów oraz sposobach ich realizacji m.in. udziale w konferencjach naukowych, wyjazdach do miejsc związanych z historią oręża polskiego(wprost ze szkoły studenci z opiekunami udali się na cmentarz wojenny w Siekierkach) czy udziale w rekonstrukcji historycznej związanej z tematem 12 Pułku Ułanów Podolskich, jednostki historycznej, której tradycje kultywuje 12 Dywizja Zmechanizowana w Szczecinie.
Ponadto tematyka dotyczyła malarstwa rewolucyjnej Francji, której przedstawiciel Jacques-Louis Dawid został nazwany przez Napoleona oficjalnym malarzem nowego ustroju. Zaprezentowane zostały jego obrazy takie jak Przysięga Horacjuszy czy Śmierć Marata wraz z objaśnieniami dotyczącymi symboliki obrazów. Przedstawione zostały także informacje dotyczące przyczyn wybuchu rewolucji francuskiej.
Ostatni wykład, to egzotyka jeśli chodzi o tematykę, dotyczył bowiem historii Japonii, a konkretnie Samurajów. W krótkiej formie zostały przedstawione kolejne etapy rozwoju tej grupy społecznej na przestrzeni wieków od VII w. do momentu tzw. Przewrotu samurajów w 1868 czyli de factolikwidacji formacji. Uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali wykładów, które były bardzo ciekawym urozmaiceniem nauki w systemie szkolnym oraz uzupełnieniem posiadanej już wiedzy.
|