Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
Przypadający 21 lutego Międzynarodowy Dzień Języka
Ojczystego, Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa Wydziału
Filologicznego Uniwersytetu Szczecińskiego uczcił spotkaniem w sali
konferencyjnej Biblioteki Międzywydziałowej w dniu 20.02.2016 r. o
godz. 11.00. Podczas uroczystych obchodów ogłoszone zostały
wyniki II edycji konkursu dla uczniów szkół
ponadgimnazjalnych z województwa zachodniopomorskiego,
zatytułowanego Mój język ojczysty, czyli najważniejsze słowo,
polegającego na przygotowaniu pracy pisemnej, realizującej dowolną
formę wypowiedzi. W programie ujęto także wykład dr hab. Doroty
Kozaryn, profesor US dotyczący etyki języka oraz językiadę –
zabawy językowe przygotowane przez Fundację Fabryka Języka Szczecin.
W trakcie tej podniosłej uroczystości nie zabrakło
reprezentantów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w
Chojnie (pisemnie zaproszonych na podsumowanie konkursu) -
trójki uczniów Liceum Ogólnokształcącego im.
Bohaterów spod Siekierek: Kornelii Gil z kl. I bd LO, Wiktora
Hadały z kl. I bd LO oraz Mikołaja Gajowskiego z kl. III b LO wraz z
ich opiekunem prac, Panią mgr Katarzyną Mickiewicz-Bindas.
Ostatecznie, decyzją jury w składzie: literaturoznawczyni, teoretyczka
i krytyczka literatury, pisarka prof. dr hab. Inga Iwasiów;
językoznawczyni, propagatorka kultury języka, kierująca Telefoniczną i
Internetową Poradnią Językową przy IPiK prof. dr hab. Ewa Kołodziejek;
literaturoznawca, krytyk i teoretyk literatury, poeta dr hab. Piotr
Michałowski, prof. US oraz językoznawczyni, znawczyni polskiej
frazeologii, dyrektor Instytutu Polonistyki i Kulturoznawstwa US dr
hab. Jolanta Ignatowicz-Skowrońska, prof. US, Kornelia Gil z kl. I bd
zajęła I miejsce w rywalizacji,
Wiktor Hadała z kl. I bd został wyróżniony,
Podobnie Mikołaj Gajowski z kl. III b otrzymał z rąk jurorów dyplom z wyróżnieniem.
Oprócz pamiątkowych dyplomów warto zaznaczyć, iż wszyscy
uczniowie nagrodzeni oraz wyróżnieni w konkursie otrzymali
książkowe publikacje własnych prac.
Mikołaj Gajowski z kl. III b
|